مشکلات متداول و روش های اشتباه کنکوری ها-بخش دوم

مشکلات متداول و روش های اشتباه کنکوری ها-بخش دوم

می دانیم که هر کسی ممکن است کنکور را یکی از اهداف زندگی خود بداند و قطعا برای موفقیت در آن تلاش خواهد کرد؛ اگر شما هم از این دسته افراد هستید باید به یاد داشته باشید که برنامه ریزی برای کنکور یکی از مهم ترین اتفاقاتی است که باید رخ دهد و اگر به خوبی انجام نشود قطعا مشکلات بیش از پیش خواهد شد.

امروزه با کتاب های کمک آموزشی و آزمون های آماده سازی و همین طور تست زنی ها این کار آسان تر شده است؛ اما هنوز هم پیچیدگی های خاص خود را خواهد داشت؛ چون همه می توانند از این تست ها و کتاب های آموزشی استفاده کنند. حال اگر شما می خواهید موفق این آزمون بزرگ باشید باید بر روی شیوه درس خواندن خود به طور ویژه کار کنید تا به مشکل برنخورید.

مشکلات متداول و روش های اشتباه کنکوری ها بخش دوم

وسواس در مطالعه را کنار بگذارید

گاهی ممکن است فردی در حین مطالعه دچار وسواس شود، یک مطلب را بار ها خوانده و تا جایی که اگر کلمه ای از آن را به یاد نیاورد، مجددا این کار را تکرار خواهد کرد.

این روش بازدهی خوبی نخواهد داشت و چه بسا مطالب قبلی که در ذهن شما نقش بسته بود نیز حالا از یادتان رفته باشد؛ بخصوص این مشکل در زمان امتحان کنکور بسیار فاجعه بار تر خواهد شد.

از خود سوالاتی در مورد درسی که همین چند ساعت پیش خوانده اید بپرسید و اگر جوابی را به خوبی ندانید، هیچ جای نگرانی نیست، بار دیگر مطلب را خوانده و این کار را تکرار کنید.

مشکلات متداول و روش های اشتباه کنکوری ها بخش دوم

مطالعه در معرض شلوغی موزیک و حین مشاهده فیلم

برخی به اشتباه این روش را اصولی می دانند اما باید بدانید که بسیار اشتباه است و زمانی که شما تمرکز خود را بر روی فیلم یا یک موسیقی خاص قرار می دهید قطعا نمی توانید به خوبی دروس را فرا گیرید.

اگر در مورد موزیک ها هم مطالبی را شنیده اید باید بگوییم که تنها دسته ای خاص از موزیک ها را در این زمان گوش می دهند.

کافی است یک بار امتحان کنید: در یک محیط شلوغ سعی کنید چند جمله را به خاطر بسپارید، پس از چند ساعت مجددا تلاش کنید که این مطالب را به یاد آورید. 99 درصد افراد با مشکل مواجه خواهند شد.

یکی از بهترین محل ها برای مطالعه کتابخانه است، جایی که افراد باید قوانین را رعایت کرده و در سکوت نکات کنکوری را بخوانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *