معرفی بهترین دانشگاه ها و مراکز تحصیلی کشور ترکیه

معرفی بهترین دانشگاه ها و مراکز تحصیلی کشور ترکیه

ترکیه یکی از محبوب ترین کشور ها در زمینه گردشگری و توریست می باشد و اگر ترجیح می دهید برای تحصیل نیز کشوری را انتخاب کنید ما به شما ترکیه را نیز پیشنهاد می کنیم، شاید در مورد تحصیل در ترکیه چیزی نشنیده باشید، ضمن این که اگر فکر می کنید با توجه به هم مرز بودن این کشور و نزدیک بودن ترکیه به ایران می خواهید حضور در ترکیه را همراه با تحصیل داشته باشید قطعا می توان گفت که دانشگاه های آنکارا و استانبول از این موارد هستند.

دانشگاه استانبول (İstanbul Üniversitesi)

این دانشگاه در حال حاضر یکی از محبوب ترین مراکز تحصیلی ترکیه است که پردیس های زیادی دارد و در واقع باید بگوییم که از 17 پردیس تشکیل شده است و قطعا در مورد اطلاعات بیشتر باید گفت که سالانه تعداد زیادی دانشجوی کارشناسی و کارشناسی ارشد نیز در دانشگاه استانبول تحصیل می کنند.

معرفی بهترین دانشگاه ها و مراکز تحصیلی کشور ترکیه
معرفی بهترین دانشگاه ها و مراکز تحصیلی کشور ترکیه

دانشگاه آنکارا (Ankara Üniversitesi)

دانشگاه بعدی که مد نظر ماست در شهر آنکارا پایتخت ترکیه است و اگر ترجیح می دهید در یکی از نقاط مهم استان آنکارا و ترکیه تحصیل کنید حتما این مورد را می توانید به عنوان اولویت اول قرار دهید.

این دانشگاه کلاسیک و قدیمی در سال ۱۹۲۵ ساخته شده و کار خود را با رشته‌ حقوق کار خود را شروع کرده است و در حال حاضر رشته های زیادی را پشتیبانی می کند.

دانشگاه آنکارا کتابخانه‌ بسیار بزرگی دارد که میلیون‌ ها کتاب را به صورت اینترنتی در اختیار دانشجویان قرار داده است و قطعا می تواند برای افرادی که به کتاب علاقه مند هستند جای جذابی باشد و از این امکانات به طور ویژه ای استفاده کنند . این دانشگاه در رتبه‌بندی جهانی در ردیف ۱۰۰۰-۸۰۱ قرار دارد و قطعا یکی از بهترین دانشگاه های ترکیه می باشد که شما می توانید برای تحصیل انتخاب کنید.

دانشگاه حاجت تپه (Hacettepe University)

این دانشگاه را می توان به عنوان یکی از بزرگ ترین ها در جهان از نظر وسعت دانست، دانشگاه حاجت تپه در استان آنکارا دایر است و اگر ترجیح می دهید از پایتخت کشور ترکیه خارج نشوید، حتما این دانشگاه را انتخاب کنید که رشته های دانشکده‌ اقتصاد، بازرگاني، علوم آموزشي، مهندسي، هنرهاي زيبا، ادبيات و علوم را نیز می توانید در آن انتخاب کنید.

دانشگاه حاجت تپه در حال حاضر پذیرش برای دانشجویان خارجی را خواهد داشت و شما می توانید از ایران نیز برای پذیرش در این دانشگاه آزمون را بگذرانید.

معرفی بهترین دانشگاه ها و مراکز تحصیلی کشور ترکیه
معرفی بهترین دانشگاه ها و مراکز تحصیلی کشور ترکیه

دانشگاه بغازیچی (Boğaziçi Üniversitesi)

این دانشگاه نیز یکی از بزرگ ترین ها است و البته که سال ها پیش تاسیس شده و اگر به طور واقع بخواهیم بگوییم در سال ۱۸۶۳ کار خود را شروع کرده است. همین طور دارای پردیس و دانشکده های ادبیات، علوم پایه، اقتصاد و فنی و مهندسی می باشد.

شما می توانید در مقاط مختلف دانشگاه بغازچی را برای تحصیل انتخاب کنید و به یاد داشته باشید که هزینه ی تحصیل در ترکیه به مراتب از اروپا کم تر و شرایط برای تحصیل با هزینه کم ایرانی ها بسیار مناسب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *